måndag 29 april 2013

Tävling!

Nu är det dags för tävling! En vinnare vinner denna praktiska spill proof cup och denna superfina haklapp från Bambino!
Muggen är en likadan som Juni har, den är verkligen superbra! Läs mer om den i detta inlägg. Kolla även in Bambinos hemsida där de nyligen har öppnat en webshop!



Att tävla är enkelt! Såhär gör du:

1. Ge mig ditt bästa tips på ett bra mellanmål till ditt barn/bebis i en kommentar till detta inlägg.
2. För en extra lott gilla Bambino på facebook.
3.  För ytterligare en lott dela tävlingen på din blogg eller på facebook ( se till att delningen är offentlig och glöm inte att ta med länken i kommentaren eller ditt namn på facebook)

Tävlingen avslutas den 6 Maj
Lycka till!

8 kommentarer:

  1. Jag tycker att frukt är ett bra mellanmål som tex banan, gillas av nästan alla barn.

    Birgitta Fredin

    SvaraRadera
  2. Jag skulle välja att antigen ge en yoghurt eller en fruktpure. Båda ger bra näring och är lätta att ta med sig.

    SvaraRadera
  3. Min lilla groda äter det mesta han hittar just nu, bästa mellisen bör väl vara något som serveras VID bordet och inte under det. Ska jag specificera mig mer så är det smoothies, russin och smörgåsar som står högt i kurs... Men som sagt en bit knäckebröd eller i bästa fall en gammal ostbåge direkt urplockad ur ryamattan är också mums om man är 18 månader och inte så kräsen! ;-)

    SvaraRadera
  4. ellas kitchen-påsar är ju supersmidigt tycker jag, lätt att kunna ta till ute i lekparken! annars blir det mest smörgås med leverpastej och oboy härhemma. endast mjölk är ju annars ett bättre alternativ om barnet gillar det ;)

    SvaraRadera
  5. När jag har tid gör jag egen smoothie på lite yoghurt, banan och mango som jag tar med mig på promenaden i en termos. Gott för mig och för liten :) Annars är ellas kitchen ett smidigt alternativ. /Nathalie Rullander å

    SvaraRadera
  6. Banan, äpple eller filbunke med bär.

    Frida Stenberg

    SvaraRadera
  7. Hemmagjord risifrutti :) När sonen var väldigt liten tog jag turkisk yoghurt och blandade med fruktpuré. När han blev lite äldre så gjorde jag med ris i och blandade även ner små, små bitar av apelsin och det blev en riktig hit!
    Värt att testa!
    /Mikaela Carlsson

    SvaraRadera
  8. Mannagrynsgröt med rivet äpple, kanel och lite mjölk om vi är hemma.
    Är vi ute på äventyr så passar en klämpåse med nestlé minfrukt eller en semper mellanmål bra.

    SvaraRadera